“Târgul cu Sârg – mai bun, mai aproape, de la ai tăi”, sunt deja pregătiţi să aibă o relaţie comercială cu restaurantele

Jumătate din cei 20 de producători locali prezenţi miercuri, în Cetatea Oradea, la “Târgul cu Sârg – mai bun, mai aproape, de la ai tăi”, sunt deja pregătiţi să aibă o relaţie comercială cu restaurantele, a declarat organizatorul evenimentului, Remus Roşca, reprezentantul Clubului Rotary Insignis Oradea.

“Este un eveniment care facilitează interacţiunea dintre producătorul agricol din Bihor şi consumator – familie sau restaurante (HORECA). Am organizat o masă rotundă pentru a-şi face cunoscute exigenţele unii faţă de ceilalţi şi sperăm într-o colaborare HORECA şi producători locali pentru că în perspectivă miza este să construim o identitate gastronomică a judeţului. Pornind de la resursele locului, specifice, pe care restaurantele să le valorifice în bucătărie. Concluzia întâlnirii a fost că există deschidere din partea ambelor părţi să colaboreze. Sunt anumite dificultăţi, în sensul de continuitate în livrare, dar deja la târg sunt o serie de producători care sunt capabili să îndeplinească cerinţele celor din HORECA şi care pot oricând să livreze produse pentru industria ospitalităţii. Cam zece din ei ar fi pregătiţi să aibă o relaţie comercială cu restaurantele,” a declarat, pentru AGERPRES, Remus Roşca.

Cei 20 de producători, exclusiv din Bihor, au adus spre prezentare, degustare şi vânzare mezeluri, brânzeturi, inclusiv de capră, pâine, zacuscă, legume şi fructe, uleiuri presate la rece, gemuri, siropuri – cu sau fără zahăr, miere, pălincă şi vinuri. La masa rotundă au participat şi şapte reprezentanţi ai unor restaurante.

 

Foto: (c) Eugenia Paşca/AGERPRES FOTO


“Oricând şi la orice oră, Pălinca Trămuţa se poate comercializa în orice restaurant, cu certificat de conformitate, cu toate actele în regulă. Au luat de probă, au spus că vor studia, să vedem ce se va concretiza. Până acum, am reuşit să-mi vând pălinca prin târguri, în ţară, peste hotare, majoritatea fiind vândută prin duty-free-urile din toate aeroporturile din ţară,” a spus, pentru AGERPRES, producătorul băuturii, Florian Chişe.

Preşedintele Asociaţiei pentru cultura şi civilizaţia vinului “Millesime”, conf. univ. Dorin Popa, gazda evenimentului, a declarat, pentru AGERPRES, că forma de colaborare între producător şi restaurante sau hoteluri este o problemă în zona micului producător, de a avea certificare, de a oferi cantitatea solicitată, în mod constant, la aceeaşi calitate, dar şi la preţ de en-gros.

“Dar dacă suntem o asociaţie, se pot aduna cantităţile necesare de la mai mulţi producători care au acelaşi gen de produse. Problema este că ar trebui să fie asociaţii zonale. Sunt iniţiative, ceea ce este îmbucurător. Astăzi a fost prima prima masă rotundă de acest fel, fiind un semnal atât pentru producători, cât şi pentru restaurante. Este o iniţiativă. Cei care au venit la târg sunt din mai multe zone. Ei şi-au asumat cumva rolul de coagulator de gen. Trebuie să îşi dea seama că nu sunt concurenţi într-o asociaţie. Chiar au nevoie unul de altul pentru a asigura cantităţile necesare de produse,” a precizat Popa.

Tinerii Claudiu şi Andreea Bodea au adus mai multe sortimente de pâine cu maia, printr-o afacere de familie start-up.

 

Foto: (c) Eugenia Paşca/AGERPRES FOTO


“Pâinea noastră este mai deosebită pentru că o facem cu maia naturală, pe care ne-o creştem singuri. Nu folosim absolut deloc drojdie, în locul ei ne facem maia din făină cu apă şi sare, lăsată la fermentat. Este cel mai antic produs, pâinea cu maia, de pe vremea egiptenilor, pentru că mai demult nu exista drojdie”, s-au completat Claudiu şi Andreea Bodea.

Pentru Radu Iova, de la carmangeria Casa Ţăranului, relaţia cu restaurantele ar fi binevenită, având în vedere că, până acum, îşi transporta marfa cu o rulotă tehnologică, pentru a putea circula în judeţ şi a-şi vinde produsele în pieţele din Beiuş, Ştei, Vaşcău.

 

Foto: (c) Eugenia Paşca/AGERPRES FOTO


În cazul patiseriei “Le dessert” din Ştei există o colaborare deja stabilită cu un restaurant din Oradea, numit sugestiv Origini, care foloseşte doar materie primă de la producători locali.

“Am avut câteva discuţii cu reprezentanţii HORECA. Să vedem. Noi colaborăm deja cu restaurantul Origini din Oradea, care foloseşte doar materie primă locală. Avem o cofetărie cu spaţiu de desfacere în Ştei şi livrăm pe comandă, dar ne ocupăm şi de evenimente, candy baruri, fruit baruri, cu prăjituri ca la mama acasă,” a afirmat Dana Morar, din Leheceni.

“Târgul cu sârg”, aflat la a patra ediţie, a fost organizat de Clubul Rotary Insignis Oradea, în Cetatea Oradea, având ca scop promovarea producătorilor locali prin organizarea de târguri periodice.

“Foarte important, de fapt acesta este demersul esenţial, este să avem produse din Bihor sănătoase şi gustoase pentru consum. Este un deziderat în sensul că încă mai avem mult de învăţat, pe partea de tehnologie, pe agricultură ecologică, mulţi ştiu, mulţi încă învaţă. Faptul că este o întâlnire iniţiată de colegii de la Rotary ne spune că societatea trebuie să se organizeze şi să-şi rezolve problemele. Dacă stăm după administraţie, riscul e să stăm mai mult şi nu ştiu dacă, neapărat, şi bine,” a conchis, pentru AGERPRES, conferenţiarul Dorin Popa. AGERPRES

Distribuie:

Ultima oră

Te-ar putea interesa și...
Romania