Directorul general al Ford, Jim Farley, anunță că Ford Motor Co. va colabora cu compania chineză Contemporary Amperex Technology pentru a crea o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Michigan.

Directorul general al Ford, Jim Farley, anunță că Ford Motor Co. va colabora cu compania chineză Contemporary Amperex Technology pentru a crea o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Michigan.

Guvernatorul Virginiei, Glenn Youngkin, a făcut recent titluri naționale când a respins un Ford Motor F, o fabrică de 2,27% într-o parte a statului care se luptă, care deține parteneriatul Ford cu Contemporary Amperex Technology Co.300750, -1,06% (CATL), un producător chinez de baterii pentru vehicule electrice. Youngkin a spus că fabrica propusă a fost un “front pentru Partidul Comunist Chinez”.

O lună mai târziu, guvernatorul statului Michigan, Gretchen Whitmer, a sărbătorit faptul că statul ei a aterizat planta, spunând: “Este palpitant, este palpitant”.

Cine are deci dreptate?

Statele Unite au salutat întotdeauna investițiile străine directe (ISD). SUA este cea mai mare destinație globală pentru investiții străine directe, cu aproape 5 trilioane de dolari. Investițiile străine directe sunt pozitive pentru economie, creând 5,3 milioane de locuri de muncă, sporind salariile și crescând productivitatea. De asemenea, în general, întărește producția din SUA.

Dar în cazul Ford și CATL, astfel de beneficii sunt puțin probabile. Acest joint-venture pare să fie constituit pentru a permite Ford să recolteze stimulentele fiscale prevăzute în Legea privind reducerea inflației fără a obține ISD sau chiar orice rentabilitate tehnologică.

Ford investește 3,5 miliarde de dolari în fabrica de baterii din Michigan cu tehnologia partenerului chinez

În schimb, China manipulează cu abilitate sistemul american de concurență sănătoasă într-un joc care stabilește două state cu conducere politică diferită unul împotriva celuilalt, cu consecințe importante.

Factorii de decizie politică, indiferent de partid, trebuie să se gândească dincolo de paradigma tradițională conform căreia noile fabrici creează întotdeauna locuri de muncă bine plătite în districtele lor. În timp ce, de obicei, este adevărat, China Inc., este un model economic diferit — „capitalism cu caracteristici chinezești”.

Acest aranjament nu aduce beneficii națiunii gazdă, așa cum am văzut în mod repetat cu Inițiativa Centură și Drum a Chinei, care a lăsat țările în curs de dezvoltare să se înece în datorii acumulate pentru proiecte de infrastructurăsubiacente. Comportamentul Chinei cu privire la aceste proiecte a fost, de asemenea, demonstrat nu numai că nu are niciun impact asupra dezvoltării economice, ci și că răspândește corupția în jurul comunității.

Cu Ford, China încearcă să pătrundă pe piața americană a bateriilor auto și electrice și ar face acest lucru cu dolari americani câștigați din greu.  Toată lumea ar trebui să se ridice și să observe: China nu este prietenul nostru, ca și cum acest lucru nu ar fi foarte evident din balonul spion care a traversat recent SUA.

Investirea perspectivelor în context global

Înțelegeți modul în care practicile globale de afaceri de astăzi, dinamica pieței, politicile economice și mai mult vă influențează cu știri și analize în timp real de la MarketWatch

Congresul și administrația Biden au stabilit stimulente fiscale ca o modalitate de a construi aprovizionarea cu baterii interne în mod specific pentru a se diversifica departe de controlul copleșitor al acestei tehnologii de către China. Oficialii Departamentului de Energie au depus recent mărturie în fața Senatului, spunând că scopul lor a fost de a crea baterii și alte lanțuri de aprovizionare cu energie cu furnizori non-chinezi.

Cu toate acestea, Ford și CATL încearcă în mod clar să se sustragă intenției legii și, în cele din urmă, să forțeze contribuabilii americani să sprijine CATL. Între timp, Ford ar obține baterii mai ieftine cu prețul de a ajuta China să câștige cota de piață pe piața auto din SUA.

În timp ce chinezii au experiență în lanțul valoric al bateriilor, CATL nu ar transfera tehnologia de fabricare a bateriilor în SUA la Ford, așa cum se întâmplă rar în cazul Chinei și al transferului de tehnologie. Mai mult, ei își vor aduce proprii lucrători (dacă SUA oferă vize, ceea ce nu ar trebui), așa cum este tipic pentru toate proiectele Belt and Road.

Cei în favoarea acestui acord cred că CATL va transfera tehnologie în SUA, dar pare evident că nu vor împărtăși sosul lor secret: Beijingul a declarat că va revizui acordul “cu un strat suplimentar de control la nivel național” pentru a se asigura că nici o tehnologie chineză nu este predată lui Ford. Acest lucru este deosebit de ironic, deoarece un element esențial pe care chinezii insistă în orice joint-venture din China este transferul de tehnologie.

Concluzie: deși uzina din Michigan va fi deținută tehnic de Ford, toată producția, procesele și alte componente vor fi conduse de CATL. Cu alte cuvinte, ar fi o fabrică chineză CATL în toate aspectele, cu excepția faptului că Ford ar deține-o în mod legal, astfel încât CATL să poată recolta beneficiile fiscale federale.

Este o idee proastă să cheltuiți bani americani din taxe pe cea mai mare companie de baterii din lume. CATL controlează aproximativ 34% din piața globală a bateriilor electrice, subvențiile guvernamentale chineze fiind egale cu 20% din venitul net. Cota sa de piață este mai mult decât dublă față de cea a următorului său concurent apropiat, LG Energy Solution 373220 din Coreea, -0,59%.Adăugând insultă la prejudiciu, fondurile contribuabililor americani ar face, de asemenea, lanțul de aprovizionare cu baterii al Americii și mai dependent de China.

Care este alternativa? În loc de CATL, Ford ar trebui să colaboreze cu companii din țări aliate, cum ar fi Panasonic 6752din Japonia, +0,93%, care produce deja baterii pentru Tesla TSLA, 5,85% în SUA; LG din Coreea, care produce baterii pentru GM GM, 0,68%; și SK 034730, -1,16% pentru Hyundai. Și mai ciudat, Ford are deja o înțelegere cu fabricile SK din Kentucky, așa că de ce să apelezi la un adversar?

China fură în mod regulat proprietatea intelectuală a SUA, reprezentând 87% din totalul furtului de proprietate intelectuală anual, echivalentul a aproape 3% din PIB-ul SUA. Comisia de Comerț Internațional din SUA estimează că furtul de proprietate intelectuală din China a costat pierderea a 2% până la 5% din locurile de muncă americane.

Eliberarea economiei SUA de China va crea o renaștere industrială americană și milioane de locuri de muncă bine plătite.

Suntem cu toții pentru comerț și comerț liber atunci când este corect. Dar SUA nu trebuie să subvenționeze întreprinderile de stat din China, deoarece China lucrează pentru a ucide industria noastră internă de baterii electrice, așa cum au făcut cu energia solară — o altă tehnologie inventată în SUA — în care China are acum o cotă de piață de 85% din module, 80% din polisiliciu, 85% din celule și 97% din plachete, potrivit IEA.

Încurajăm Trezoreria SUA, în viitoarele reguli fiscale Ira, să prevină astfel de tranzacții structurate. Între timp, Ford și Whitmer ar trebui să reconsidere acest proiect, care va afecta securitatea economică și națională a Americii.

Dabbar este CEO al Bohr Quantum și fost subsecretar de stat pentru energie pentru știință. Nordquist este consilier principal la Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale și fost director executiv al Băncii Mondiale în SUA. Ambele fac parte din consiliul consultativ al ClearPath.

Ford adoptă o abordare asemănătoare Tesla în ceea ce privește bateriile EV

 

Distribuie:

Ultima oră

Te-ar putea interesa și...
Romania