ANUNȚ| Ministerul Culturii organizează concurs de recrutare în vederea ocupării | funcţiilor publice de conducere vacante | Director executiv gr. II | Direcția județeană pentru Cultură Dolj, respectiv Ilfov

A N U N Ţ

În conformitate cu dispoziţiile art.618 alin. (1) lit. b), alin. (2) şi alin. (3) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Ministerul Culturii organizează concurs de recrutare în vederea ocupării următoarelor funcţii publice de conducere vacante:

 

  1. Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Dolj
  2. Director executiv gradul II la Direcția județeană pentru Cultură Ilfov

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

I.   Etapele de desfășurare a concursului:

 

– depunerea dosarelor de concurs se face în perioada  21 februarie – 13 martie 2023, în intervalul orar 830 – 1700 luni – joi, 830 – 1430 vineri, la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Ministerului Culturii (camera 417, etaj 4 din clădirea Aula din Bd. Unirii nr. 22, sector 3, Bucureşti);

 selecţia dosarelor de înscriere va avea loc în maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;

 proba scrisă va avea loc în data de  27 martie 2023, ora 1100, la sediul Ministerului Culturii, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București;

– interviul va avea loc în maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.

În conformitate cu dispoziţiile art.618 alin. (11) din actul normativ invocat mai-sus se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.

 

  1. Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concurs:

 

  1. Condiţii generale:

 

  1. are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

b) Condiţii specifice:

 

  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
  • studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale, nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

 

  1. Bibliografie și tematică concurs:

 

1. Constituția României, republicată

cu tematica

Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale; Autorităţile publice. Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul şi raporturile Parlamentului cu Guvernul; Atribuţiile şi deciziile Curţii Constituţionale; Administraţia publică centrală de specialitate

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica

Reglementări privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica

Reglementări privind egalitatea de șanse între bărbați și femei

4. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica

Reglementări privind funcționarul public și funcția publică

5. Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica

Atribuțiile Ministerului Culturii în domeniul protejării patrimoniului cultural imobil, îndeplinite direct sau prin serviciile publice deconcentrate ale acestuia;

6. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare (cap. II. Principii, reguli și responsabilități – art. 20 – art. 22; cap. III. Procesul bugetar – art. 29, art. 52, alin. (1)-(7), art. 53; cap. IV. Finanțele instituțiilor publice – art. 62-art. 65, art. 67-art. 68, art. 70);

cu tematica

Finanțele instituțiilor publice: principii, reguli și atribuțiile ordonatorului principal de credite

7. Legea 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil, republicată, cu modificările și

completările ulterioare

cu tematica

Protejarea patrimoniului cultural național mobil: reglementări, instituții și atribuții specifice; atribuțiile Ministerului Culturii în domeniul protejării patrimoniului cultural mobil, îndeplinite direct sau prin serviciile publice deconcentrate ale acestuia

8. Legea 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările

ulterioare;

cu tematica

Protejarea patrimoniului cultural național imobil : reglementări, instituții și atribuții specifice; atribuțiile Ministerului Culturii în domeniul protejării patrimoniului cultural imobil, îndeplinite direct sau prin serviciile publice deconcentrate ale acestuia

9. Ordonanța Guvernului nr. 43/2000 privind protecția patrimoniului arheologic și declararea unor situri arheologice ca zone de interes național, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

cu tematica

Protejarea patrimoniului arheologic : reglementări, instituții și atribuții specifice; atribuțiile Ministerului Culturii în domeniul protejării patrimoniului arheologic, îndeplinite direct sau prin serviciile publice deconcentrate ale acestuia

10. Legea nr. 311/2003 a muzeelor și a colecțiilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica

Protejarea patrimoniului cultural și reglementarea funcționării muzeelor și colecțiilor publice: instituții și atribuții specifice; atribuțiile Ministerului Culturii în domeniul protejării patrimoniului cultural conservat în muzee și colecții publice

11. Legea nr. 544/ 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare

cu tematica

Comunicarea publică și comunicarea interinstituțională la nivelul serviciilior publice deconcentrate

12. Ordinul Secretarului General al Guvernului nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice (art. 1-art. 13; Anexă: Capitolul I. Glosar de termeni; Capitolul II. Consideraţii generale privind conceptul de control intern managerial; Capitolul III. Scopul și definirea standardelor de control intern managerial; Capitolul IV. Lista standardelor de control intern managerial la entitățile publice – Secțiunea 0);

cu tematica

Managementul și atribuțiile de control ale conducătorului instituției publice

13. Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare: cap. I. Dispoziţii generale; cap II. Dispoziţii privind controlul financiar preventiv – art. 6-art.11; Secțiunea V: Regimul refuzului de viză).

cu tematica

Managementul și atribuțiile de conducătorului instituției publice în domeniul financiar

  1. Atribuţiile posturilor prevăzute în fișele de post:

 

  1. conduce și coordonează activitatea Direcției;
  2. exercită funcția de ordonator terțiar de credite;
  3. organizează, coordonează și controlează, la nivelul Direcției, aplicarea legilor, ordonanțelor și hotărârilor Guvernului, a ordinelor și instrucțiunilor emise de ministere, cu respectarea limitelor autoritare, potrivit legii;
  4. acționează pentru aplicarea strategiei Ministerului Culturii în domeniul culturii și patrimoniului cultural național la nivelul județului de competență/al municipiului București;
  5. asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului arheologic și al monumentelor istorice, inclusiv prin verificarea respectării avizelor și autorizațiilor eliberate de minister în domeniul patrimoniului cultural imobil;
  6. asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului cultural mobil, precum și privitoare la muzee și colecții publice; aprobă, în condițiile legii, exportul bunurilor culturale mobile;
  7. asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului imaterial;
  8. asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privitoare la protejarea patrimoniului industrial;
  9. avizează proiectul de buget, bugetul de cheltuieli și bugetul de venituri și cheltuieli ale Direcției, pe care le transmite, în vederea aprobării, conducerii Ministerului Culturii;
  10. gestionează resursele bugetare alocate și veniturile extrabugetare potrivit Bugetului de venituri și cheltuieli aprobat;
  11. organizează, potrivit legii, activitatea de control financiar preventiv derulată la nivelul Direcției;
  12. dispune măsurile necesare pentru elaborarea și/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activități;
  13. avizează, anual, proiectul statului de funcții al Direcției și îl supune aprobării conducerii Ministerului Culturii;
  14. avizează solicitările de organizare a concursurilor/examenelor de ocupare a funcțiilor publice pentru posturile vacante din instituție;
  15. numește, prin decizie, comisiile de concurs și soluționare a contestațiilor pentru concursurile de ocupare a posturilor vacante sau de promovare, în condițiile legii, organizate la nivelul Direcției;
  16. numește, angajează, promovează, sancționează, modifică, suspendă, încetează raporturile de serviciu/muncă ale funcționarilor publici/personalului contractual din cadrul Direcției, în condițiile legii;
  17. aprobă și răspunde de propunerile de stabilire, potrivit legii, a drepturilor salariale ale personalului Direcției și soluționează, potrivit legii, contestațiile cu privire la acordarea acestora;
  18. asigură promovarea personalului în funcții, grade și trepte profesionale și avansarea în gradații, în condițiile legii și cu încadrarea în bugetul propriu aprobat cu această destinație;
  19. asigură, în condițiile legii, participarea personalului Direcției la programe de formare specializată/perfecționare, în condițiile Bugetului de venituri și cheltuieli aprobat;
  20. evaluează, în condițiile legii, performanțele profesionale ale personalului pentru care are calitatea de evaluator;
  21. sprijină, potrivit legii, activitatea comisiilor de disciplină și paritare constituite potrivit legii;
  22. împuternicește, prin decizie, persoana competentă să cerceteze încălcările prevederilor privind Codul de conduită a personalului contactual din autoritățile și instituțiile publice și să propună aplicarea sancțiunilor disciplinare în condițiile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și aduce la cunoștința angajaților această decizie;
  23. face propuneri privind numirea, prin ordin al ministrului culturii, a agenților constatatori ai contravențiilor și de aplicare a sancțiunilor, precum și a personalului împuternicit să efectueze acțiunile de control privind respectarea obligațiilor de plată a contribuțiilor la Fondul Cultural Național, conform prevederilor legale;
  24. asigură măsurile necesare privind buna organizare și funcționare a activităților compartimentelor Direcției;
  25. răspunde de asigurarea integrității patrimoniului Direcției și de buna gospodărire a mijloacelor materiale, financiare și umane existente cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
  26. răspunde de organizarea activității pentru apărarea împotriva incendiilor precum și de securitatea și protecția muncii la nivelul Direcției;
  27. elaborează, la solicitarea organului ierarhic superior sau a altor entități competente, documente referitoare la activitatea Direcției;
  28. elaborează și transmite Compartimentului Servicii Deconcentrate din cadrul Ministerului Culturii, Raportul trimestrial/anual de activitate;
  29. elaborează și transmite anual Compartimentului Servicii Deconcentrate din cadrul Ministerului Culturii programul de activitate al Direcției și, ori de câte ori se impune, precizări referitoare la desfășurarea acestuia;
  30. colaborează cu autoritățile administrației publice locale, județene, respectiv ale municipiului București, în activitatea de protejare a patrimoniului cultural imobil și mobil;
  31. colaborează și stabilește, împreună cu structurile abilitate al Ministerului Apărării Naționale și ale Ministerului Afacerilor Interne, după caz, măsurile de protecție a bunurilor culturale mobile în caz de conflict armat sau calamități naturale;
  32. colaborează cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară în acțiunea de repertoriere și înregistrare a patrimoniului arheologic;
  33. colaborează cu instituții și entități publice, private sau nonguvernamentale locale, naționale și internaționale, cu activități și competență în domeniul patrimoniului cultural în activitățile de protecție și promovare a patrimoniului cultural mobil și imobil al județului în care își desfășoară activitatea, în condițiile legii;
  34. este membru în colegiul prefectural și îndeplinește toate atribuțiile conforme cu această calitate, potrivit legii;
  35. răspunde pentru corectitudinea și integralitatea documentațiilor transmise către Ministerul Culturii sau alte entități, privind patrimoniul cultural și activitatea Direcției;
  36. diseminează informații privind proiectele organizate în cadrul programelor comunitare, inclusiv a celor cu finanțare nerambursabilă, dedicate sectorului patrimoniului cultural și face cunoscute mecanismele de finanțare;
  37. reprezintă Direcția în relația cu autoritățile și instituțiile publice, cu persoanele fizice sau juridice române sau străine, precum și în justiție;
  38. asigură respectarea și comunicarea informațiilor de interes public potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  39. asigură comunicarea activităților Direcției către publicul larg prin intermediul mass-media și a portalului web al instituției;
  40. asigură participarea, la cererea autorităților abilitate și împreună cu acestea, la acțiuni de control al respectării legislației privind dreptul de autor și drepturile conexe;
  41. solicită și primește, în condițiile legii, în nume propriu sau în numele și pentru Ministerul Culturii, de la autorități ale administrației publice, de la instituții publice și de la persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor și informării publice, date și informații necesare pentru exercitarea atribuțiilor ce revin Direcției;
  42. colaborează cu organele abilitate de lege pentru combaterea activității infracționale în domeniul patrimoniului cultural național;
  43. sesisează organele de cercetare penală ori de câte ori se constată, în urma controlului efectuat, încălcări ale dispozițiilor legale în domeniul protejării patrimoniului cultural național de natură să atragă răspunderea penală și se constituie, atunci când este cazul, parte civilă în procesul penal;
  44. controlează respectarea reglementărilor specifice domeniului său de activitate de către toate persoanele fizice și juridice din județul/municipiul București, în funcție de competența teritorială;
  45. constată contravențiile și aplică amenzi potrivit competențelor stabilite prin actele normative speciale;
  46. îndeplinește orice altă atribuție dată în competența sa prin lege sau alte acte normative ori delegată de către ministrul culturii sau prin dispoziție a ministrului, a secretarilor de stat sau a secretarului general.

 

  1. Documentele care compun dosarul de concurs al candidatului:
  1. formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 1;
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă si în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei, model orientativ în anexa nr. 2;
  7. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  8. cazierul judiciar;
  9. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Documentul prevăzut la lit. h) poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere, anexa nr. 3, sub obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 

* * *

 

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 2, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în aceasta şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la dosar, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Persoanele de contact pentru primirea dosarelor de concurs și pentru relații suplimentare sunt:

  1. persoana de contact pentru Direcția județeană pentru Cultură Dolj – Compartimentul Resurse Umane și poate fi contactată la telefon/fax: 021.224.41.46, e-mail resurseumane@cultura.ro;
  2. persoana de contact pentru Direcția județeană pentru Cultură Ilfov – Direcția Managementul  Resurselor Umane și poate fi contactată la telefon/fax: 021.224.41.46, e-mail resurseumane@cultura.ro.

Distribuie:

Ultima oră

Te-ar putea interesa și...
Romania